אות רמון

אות רמון היא תכנית המנהיגות המובילה בישראל לתלמידי כיתות י״ב. השותפים לתכנית: משרד החינוך, משרד המדע וקרן רמון בוחרים 12-15 מסיימי כיתות י״ב, מצטיינים לימודית, שהוכיחו יכולת מנהיגותית ותרמו תרומה יוצאת דופן לחברה ולקהילה. תלמידים אלה, הנבחרים מתוך למעלה מ-300 מועמדים בוועדות סינון ומכרזי הערכה משתתפים בתכנית מנהיגות שנתית מעשירה ומעצימה המטפחת את תכונות מנהיגותם, ומציידת אותם בארגז כלים ניהוליים שיסייע בידם להוביל את החברה הישראלית .

מידי שנה חניכי האות נפגשים עם מובילי דעה בציבוריות הישראלית - שרים בממשלה, אנשי תקשורת מובילים, מומחים בעלי שם עולמי בתחומים שונים ונציגים של מגזרים שונים בחברה.  לאורך השנה, מקבלים הזוכים חניכה צמודה מקרן רמון ואנשי מפתח בעולם החברתי ובתעשייה הישראלית.

בנוסף לתכנים הקיימים- בשנת 2016 הוקם 'מועדון בוגרי אות רמון' – שמטרתו להמשיך ללוות ולהעצים את בוגרי התכנית בדרכם להיות המנהיגים החברתיים הבאים במדינת ישראל.

נבחרי אות רמון לשנת תשע״ח

ליאור סוכרין — 

שחקים, נהריה. יו"ר מועצת הנוער העירונית, בה מוביל את פרויקט "זיכרון בסלון" ואת פרויקט "בגובה העיניים" (קירוב ללבות בין דתיים וחילוניים), והנגשת שפת הסימנים לבני נוער בעיר. פעיל במועצת התלמידים הבית ספרית בה הוביל יחד עם המועצה פאנל בחירות שכלל חברי כנסת ומועמדים לקראת בחירות 2015. השתתף בקורס "שגרירים צעירים"- במסגרת הקורס יצא למשלחת ייצוגית בליטא ולטביה עם קבוצת השגרירים הצעירים, משלחת שעסקה בהסברה ומפגש עם שרים וחברי פרלמנט. פעיל בתנועת הנוער "השומר הצעיר", השתתף בתחרות דיבייט באנגלית, מדריך ש"לח, השתתף בקורס חלל ואסטרונומיה, מחנה מדע במכון ויצמן, השתתף בקבוצת מנהיגות של רשת עמל, ובמשלחת מנהיגות צעירה לארה"ב.

עידו גינזבורסקי — 

מקיף ד', אשדוד. תלמיד בכיתת מופת ונציג במועצת התלמידים. משתתף בפרויקט עתיד במרכז הרצוג ליהדות- ומשמש מגשר בין נוער חילוני לדתי. מייצג את ביה"ס בתחרויות ספורט והקים את נבחרת הכדורסל הבית ספרית. מוביל פרויקטים קהילתיים. מדריך מוביל במש"צים.

ברהן פלאקה — 

בית וגן דרכא, בת- ים. בת העדה האתיופית. ברחן מתנדבת במסגרת מעורבות קהילתית. במשך שנתיים, יזמה פעילות של חניכה אישית בה תלמידות מלמדות תלמידות ומסייעות למתקשות, ויוצרות קשר אנושי וחם. הקימה חוג לריקוד לקהילה בשכונה להעצמה נשית עבור ילדות שאין בעבורן יכולת לשלם. נבחרה למשלחת דרך הסוכנות היהודית. ברחן מוזמנת לפאנלים רבים ולהרצאות בקידום הקהילה האתיופית.

אורי קנול — 

ישיבה תיכונית בלבב שלם, ירוחם. מדריך בבני עקיבא, חבר בנבחרת הרובוטיקה היישובית ומדריך בתחום, הקבוצה שלו משתתפת בתחרות הרובוטיקה FRC והוא מונה לראש צוות התוכנה ובקרה בקבוצה. מתפקד גם כמדריך ויועץ לקבוצות הצעירות יותר ומעביר קורסי הכשרה לסטודנטים ומורים שרוצים לשמש מדריך במסגרת זו. משתתף בתכנית "מגשימים" לתלמידים מצטיינים, בה מרחיב את ידיעותיו בתוכנה, מחשבים וסייבר. ניגן במגוון כלי נגינה, רץ וחובב טיולים ומעיינות.

טל עבד — 

עתיד רזיאל, מושב ברקן. זכה למספר תעודות הצטיינות לימודיות, לומד במגמות פיזיקה ומדעי המחשב ובמסלול לתעודת בגרות טכנולוגית. רכז בתנועת נוער בית"ר וסגן יושב ראש במועצת הנוער בשומרון. לקח חלק בפעילות של כנסת צעירה בה קיימו שיח עם חברי כנסת, ולקח חלק במליאה צעירה של הכנסת.

לירון טיומקין — 

בית ספר תיכון הנדסאים, ראשון לציון. מכהן כיו"ר מועצת התלמידים, מארגן פעילויות התנדבות שכבתיות לקהילה, לקשישים (התנדבות בבית אבות) ולילדים אוטיסטים- איתם הדגימו לימודי רובוטיקה מלגו FLL ועסקו בפעילות ספורט. מתנדב במסגרת מועדון אייקידו בראשון לציון. נבחר לקבל במאי 2017 אות פעיל מצטיין. השתתף בתכנית לוויינים וחלל, פיתח וכתב חלק מהתוכנה המוטסת לשיגור "דוכיפת 2".

גליה שטרן — 

EMIS, פרדס חנה. משתתפת בתכנית מדעני העתיד, אודיסאה, באוניברסיטת תל אביב. התכנית מאפשרת לתלמידי חטיבת הביניים לקחת קורסים לתואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה. מעורבת במועדון מתמטיקה למצטיינים (ומשתתפת בתחרויות בינלאומיות) וכן במועדון "מדע בפעולה". במקביל מעורבת בהובלת משימה בית ספרית בקידום השלום במזרח התיכון, הייתה חברת צוות מצומצם אשר הפיק פרויקט ירושלים בו קיימו סמינר בעיר על הקונפליקט. לוקחת חלק בארגון BUDO FOR PEACE, ארגון בו מתנדבים מלמדים אנגלית לתלמידים ערבים בכפר ג'סר א-זרקא. לוקחת חלק בלימוד והמחקר בחממה האקולוגית בעין שמר. משחקת כדורסל ושופטת מטעם איגוד שופטי הכדורסל. מדריכה בתנועת "הנוער העובד והלומד".

עופרי בסון — 

הכפר הירוק, הוד השרון. פעילה בבית הספר לסטארטאפים הקיים בכפר הנוער. מנהלת קבוצה ואחראית על מחקר ופיתוח. בתפקיד זה עופרי מנהלת קשרים עם חוקרים מאוניברסיטאות בארץ ובחו"ל, עובדת בתחום הפסיכולוגי- קוגניטיבי של המוצר, ודרכים שבהם אפשר לשלב פסיכולוגיה ומדעי המחשב. במסגרת זו ייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית בסין וזכו במקום הראשון (המוצר עוסק בהבנת מתמטיקה בגיל הרך). עופרי משמשת עוזרת ההוראה של רכז הערבית בבית הספר, ובתפקיד זה עוזרת לתלמידים בלימודי הערבית. הדריכה בכנפיים של קרמבו וכן, השתתפה בפרויקט "מתלבשות על זה"- בזאר יד שנייה שהכנסותיו הוקדשו להקמת מרכזי סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית.

שקד צוקרמן — 

תיכון ברנקו וויס איתן, נען. שקד פעילה בתנועת הצופים, הדריכה קבוצה של חניכים בעלי צרכים מיוחדים ומשמשת כרשג"דית שכבת ז'. במקביל לפעילותה בצופים, לקחה חלק בהקמת תנועת בני המושבים במקום מגוריה, ומדריכה את שכבת ט'. פעילה במועצת התלמידים הבית ספרית, במסגרת זו יזמה פרויקט "פוקחים עיניים" לטובת עובדים בבית הספר ('האדם השקוף'). בנוסף, יזמה מגוון התנדבויות ביניהם- גיוס כספים לבית ספר נזקק, ביקור ניצולת שואה. לקחה חלק בפרויקט 'נצר אחרון' לזכרם של ניצולי שואה שנפלו במערכות ישראל.

לורן ג'יריס — 

תיכון ליאו באק, חיפה. ערביה- נוצרייה- משיחית. לורן יו"ר מועצת תלמידים. הובילה פרויקטים ומאבקים שונים בביה"ס- שינוי נוהל מועדי ב' וועדת אמנה, שינוי צלצולים בבית הספר וכן פרויקטים שונים למען רווחת תלמידי ביה"ס. הובילה אירועי התרמה למען ילדים חולי סרטן, בין היתר גם בשיתוף ארגון משאלת לב. לורן גייסה מוצרי מזון וביגוד למען נפגעי השריפה בכרמל והתנדבה בסיוע לקשישים שפונו מבית האבות בעקבות השריפה. השתתפה בפרויקט "במצמוץ העין" דו קיום - עבודה משותפת של נוער יהודי מול נוער ערבי דרך צילום. השתתפה בתכנית "הנבחרים" של הפורום למצוינות חברתית ומדריכה ילדים במסגרת "מועדון התנ"ך".

ניקול קרטון — 

דרכא, קריית שמונה. מתנדבת ב"הפוך על הפוך"- מרכז של עמותת עלם המאפשר שיח "בגובה העיניים" של מתבגרים עם אנשי מקצוע ומתנדבים, וכן מפגשים חברתיים. בנוסף, לקחה חלק בפרויקט שגרירות צעירות- לחיזוק הדימוי העצמי של נערות בסיכון ויצירת מעגל תמיכה עבורן. מתנדבת בפרויקטים נקודתיים נוספים- צביעת גן, ניקיון בית כנסת, העברת סדנאות לילדים. במקביל עובדת בשתי עבודות ובכך מסייעת לפרנסת הבית.

איתמר אליוביץ' — 

אורט, בנימינה. איתמר הינו יו"ר מועצת התלמידים, השתתף בפרויקט "הנבחרים". מדריך בתנועת הצופים, ויזם בשבט פרויקט בשם "הדרכת רחוב" לשילוב חניכים משוכנות ממעמד סוציו אקונומי נמוך. לוקח חלק בתכנית LEAD ובמסגרת זו יזם פרויקט שנקרא UP"משבר לצמיחה" פרויקט שנולד תוך התמודדותו של איתמר עם משבר אישי עמוק שהובילו להתעצמות אישית וצמיחה, כדי לחלוק את התנסותו עם הכלל ולהקנות כלים מניסיונו ודרכי התמודדותו, איך לצמוח מתוך משבר. הוא מנחה סדנאות מורים ותלמידים ברשת אורט בעקבות הצלחת הפרויקט, והוזמן לקיים פרויקט זה גם בבתי ספר אחרים ברשת ובסביבה. בנוסף, איתמר מוביל מעגלי שיח בנושא אקלים בית ספרי עם מספר חברי מועצת תלמידים.

עידן בועז — 

תיכון גינסבורג האורן, יבנה. חבר במועצת התלמידים, ופעיל בנבחרת הדיבייט. עידן הוביל פרויקט הנצחה של נופלי ביה"ס, וכן מתנדב בפעילויות בית וחוץ ספריות במסגרת האנסמבל הקולי. פעיל בתכנית LEAD ובמסגרת זו יזם והוביל פרויקט שנקרא "שיח כבריח" המדגיש את חשיבות השיח ותרבות הדיון בקרב בני נוער ובנוי כחדר "בריחה". הדריך בתנועת הנוער העובד והלומד.

יניב עזיז — 

אורט ע"ש אבין, רמת גן. יניב יו"ר מועצת התלמידים של מחוז תל אביב ומשמש כנציג במחוזית, השנה פעל יחד עם מועצת התלמידים והנוער של רמת גן לשיפור איכות החיים, דרך פרויקט שעיקרו סיורים ברחובות ומציאת ליקויים בנושא ניידות והצגתם לראש העיר. היה חלק מהקמת פרויקט בשיתוף עם עמותת "הפרפרים של עומר" להנצחת עומר שמש שנהרגה בתאונת דרכים בנפאל. חבר ב"עמיתי ברונפמן".